Welcome to my blog, where I write mostly about my passions applique and patchwork, crochet, watercolour painting, and photography.

I hope you enjoy reading about my projects, and that you will leave a comment before you go.


If you have any questions, do not hesitate to ask.


Please scroll down to the bottom of the page to find my labels, if you are looking for something specific.

Welkom op mijn blog waar ik vooral schrijf over mijn passies appliqueren & patchwork, haken, aquarelleren en fotografie.

Ik hoop dat je het leuk vindt over mijn projecten te lezen en dat je een berichtje achter zult laten voor je mijn blog verlaat.

Als je vragen hebt, aarzel dan niet om ze te stellen.

Als je iets specifieks zoekt, vind je mijn labels helemaal onderaan mijn blog.


Anne Marieke

Friday 12 September 2014

Antique Wedding Sampler Progress

I'm still captivated by Antique Wedding Sampler by Di Ford. It is such a beautiful design. When I saw it in Veldhoven last year, I knew I would have to make that beautiful quilt myself.

Ik ben nog steeds in de ban van Antique Wedding Sampler van Di Ford. Wat is het toch een prachtig ontwerp. Toen ik hem vorig jaar mei in Veldhoven zag hangen, wist ik al dat ik die prachtige quilt zeker wilde maken. 

It was hanging behind Di Ford when she autographed my book.

Hij hing achter Di Ford, toen ze mijn boek signeerde.



In the mean time I have completed block 20. 
Ondertussen heb ik blok 20 helemaal af.




The flower is at an angle, because the blocks are presented 'on point' in the quilt. 
De blokken komen op de punt in de quilt, vandaar dat de bloem er nu scheef uitziet. 


I'm also trying to find the perfect fabric for the star in the centre of block 2. The diamonds are tiny! And they are also fussy cut, would you believe. 
Ik ben ook op zoek naar het perfecte stofje voor het sterretje in het midden van blok 2. Die wiebertjes zijn zo klein! En ze worden ook nog ge-fussy-cut.



A 1 pence piece on the left, and a 5 eurocent on the right.
Links een 1 pence muntstuk, rechts 5 eurocent. 

By the way, this is my block 2, in case you were wondering where that star needs to go.
Dit is trouwens mijn blok 2, mochten jullie niet meer weten waar dat sterretje moet komen 



In the mean time I am working on choosing fabrics for, and piecing, block 3.
En ondertussen ben ik bezig met het kiezen van stoffen en in elkaar zetten van blok 3 


And looking for that perfect sashing. It could well be this one. 
En op zoek naar de perfecte sashing. Dit zou hem wel eens kunnen worden.



De insecten in de tuin zijn ook nog steeds actief en ik zit er iedere dag met de camera achteraan.
The insects in the garden are still active too, and I am following them with my camera every day. 

Yesterday this dragonfly landed on my little greenhouse. Unfortunately she didn't want to pose in a nicer place, but at least she was willing to to pose. Most dragonflies are very shy. 
Gisteren landde deze libel op de rand van het tuinkasje. Helaas wilde ze niet op een mooier plekje gaan zitten, maar ze wilde wel even voor me poseren. De meeste libellen zijn erg schuw.


And the Willow Emerald dragonflies are also still around. A few days ago she was wearing a pretty skirt.
En de houtpanserjuffers zijn er ook nog steeds. Van de week had ze een mooi rokje aan.


 A green shieldbug is destroying my Japanese anemones.
 Een groene stinkwants is mijn Japanse anemoon aan het slopen 


This is the same type of shieldbug, but at a later stage in its life. 
Dit is dezelfde soort wants, maar dan in een later stadium van zijn leven.

Well, I think that is quite enough for you to look at. Back soon with more news of my Antique Wedding Sampler.
Nou, jullie hebben wel weer even genoeg te kijken. Tot gauw met meer nieuws over mijn Antique Wedding Sampler. 

6 comments:

Helen said...

Beautiful blocks , love your fabric choices just gorgeous.

ineke said...

Ziet er mooi uit Anne Marieke. Mooie stofjes en mooie foto's en leuke technieken.Fijn weekend ineke

Carole~Quilter on the hill said...

I just love seeing your gorgeous AWS blocks. I didn't make that tiny star in block #2, I just thought it was too small for me - can't wait to see yours.

Jane in Cumbria said...

It is going to be wonderful! I love your choice of fabrics!

Anonymous said...

Het ziet er prachtig uit

My name is Riet said...

Wat een leuk blog en wat maak je mooie dingen. Ik heb ook het boek van Di Ford en draai steeds om de AWS heen. Ik ben ook een mens dat met van alles en nog wat bezig is dus ik moet eigenlijk eerst een paar dingen afmaken. Moet ik maar eens gaan doen.